Faq
Bestellen & Bezorgen
Heb je een account bij Compliment.nl? Ga dan naar je account en kijk bij het tabblad bestellingen. Bekijk vervolgens de order die je nog een keer wilt bestellen. Daar vind je onder de order, de link voor Opnieuw bestellen. Alle producten van je vorige bestelling verschijnen dan in je winkelmand die je vervolgens kunt aanpassen.
De producten die wij verkopen hebben wij op voorraad. Wanneer je voor 12:00 bestelt, dan heb je het vaak al de volgende dag in huis. Bij grotere aantallen kan het zijn dat wij eerst moeten bijbestellen. Je krijgt dan op werkdagen nog dezelfde dag hier een melding van en je kan eventueel kosteloos de bestelling annuleren. Desgewenst is het ook mogelijk om vooraf te informeren naar de levertijd, mail dan het artikelnummer + de gewenste hoeveelheid naar [email protected].
Onze standaard vervoerder is PostNL, grotere pakketten worden verstuurd met Transmission. Bij beide partijen is het mogelijk om een track-and-trace nummer te ontvangen. Geen track-and-trace nummer ontvangen? Mail dan naar [email protected].
Betalen
Ja dat is mogelijk. Ben je particulier? Kies dan voor ‘betalen achteraf via Billink’. Billink maakt vervolgens de keuze of je kunt betalen achteraf.
Ben je een zakelijke klant? Als je een vast telefoonnummer en zakelijk mailadres invult dan kun je tijdens het bestellen kiezen voor de betaalmethode ‘betalen achteraf’. Soms doen we dan vooraf nog een kredietcheck en er mag maximaal 1 factuur openstaan maar voor de rest geen ingewikkelde procedures of regels.
Bij Compliment.nl is er keuze uit de volgende betaalmethodes:
- Bankoverschrijving
- iDEAL
- Bancontact
- SOFORT Banking
- Achteraf betalen via Billink
Achteraf betalen is mogelijk. Onze betaalpartner Billink doet tijdens het bestellen realtime een kredietcheck. Deze is automatisch en soms wat willekeurig. Mocht u hier onterecht als zakelijke klant niet doorkomen, mail dan naar [email protected]. Wij voeren de bestelling dan handmatig in en doen handmatig de kredietcontrole. Let op; deze optie geldt alleen voor zakelijke klanten.
Mocht je als particulier niet worden geaccepteerd door Billink dan kun je het snelst, rechtstreeks contact opnemen met Billink via [email protected] of via 0900-0400031
Garantie & reparatie
Dat is vervelend en lossen wij op. Graag vragen we je melding te maken via ons retourformulier. Hier kun je aangeven welke artikelen beschadigd zijn en direct een foto toevoegen. Bovendien kun je gelijk aangeven of je het aankoopbedrag terug wilt ontvangen of dat je een nieuw artikel wilt ontvangen.
Inloggen
Het instellen van een nieuw wachtwoord kan via de volgende link: https://www.compliment.nl/my-account/lost-password/
Inloggen is mogelijk via de link: https://www.compliment.nl/my-account/. Wanneer je bent ingelogd, heb je toegang je vorige bestellingen en facturen en is mogelijk om het factuur en/of verzendadres te wijzigen.
Retouren & annuleren
Retourneren is eenvoudig:
- Ga naar ons retourformulier en vul je ordernummer en e-mailadres in.
- Geef per artikel aan wat je wilt retourneren en met welke reden.
- Vul je eigen adres in en verstuur het verzoek.
- Zodra het verzoek door ons is beoordeeld, heb je de mogelijkheid om een retourlabel aan te maken.
- Plak de label op de originele doos en lever het in bij een DHL, DPD of PostNL-punt
Alle kosten worden vergoed behalve de kosten die u maakt voor het retourneren.
Beschadiging of het verkeerde product ontvangen? Ook dan kun je ons retourformulier invullen en een gratis retourlabel ontvangen.
Telefoonnummer: 085 065 5746
E-mailadres: [email protected]
Retouren
De ondernemer vergoedt alle betalingen van de consument, inclusief eventuele leveringskosten door de ondernemer in rekening gebracht voor het geretourneerde product, onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op de dag waarop de consument hem de herroeping meldt. Tenzij de ondernemer aanbiedt het product zelf af te halen, mag hij wachten met terugbetalen tot hij het product heeft ontvangen of tot de consument aantoont dat hij het product heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder valt. De ondernemer gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de consument heeft gebruikt, tenzij de consument instemt met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos voor de consument.
Compliment.nl hanteert een retourtermijn van 14 dagen herroepingsrecht.
Binnen het retourneren is indien redelijkerwijs mogelijk, in de originele verpakking, onbeschadigd en onbevuild.
Retouren dienen compleet te zijn. Als blijkt dat er onderdelen ontbreken wordt uw retour niet in behandeling genomen.
U kunt aangeven via het retourformulier of u een vervangend product wenst.
Wanneer u een verkeerd artikel of een artikel met een fout heeft ontvangen moet deze altijd terug. Alle retourkosten zijn voor ons als winkelier.
U kunt schade aan ontvangen artikelen binnen 48 uur na ontvangst van uw bestelling melden via e-mail of telefoon.
Het is niet toegestaan artikelen na de retourtermijn te retourneren, tenzij het een garantie betreft
Wilt u een defect artikel retourneren op basis van een gegronde reden, dan zijn alle kosten binnen de garantietermijn voor ons, wel vragen wij om het retourformulier in te vullen.
Wilt u een defect buiten de garantieperiode retourneren? Dan is het mogelijk dat een deel of alle kosten door worden berekend naar u, wel vragen wij om het retourformulier in te vullen
Crediteringstermijn & verwerkingstijd
Na het verwerken van uw retour zult u geïnformeerd worden over de status en verdere gang van zaken.
De ondernemer vergoedt alle betalingen van de consument, inclusief eventuele leveringskosten door de ondernemer in rekening gebracht voor het geretourneerde product. Tenzij de ondernemer aanbiedt het product zelf af te halen, mag hij wachten met terugbetalen tot hij het product heeft ontvangen of tot de consument aantoont dat hij het product heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder valt. De ondernemer gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de consument heeft gebruikt, tenzij de consument instemt met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos voor de consument
Bij een retour binnen 14 dagen het gehele bedrag inclusief de verzendkosten teruggestort.
Facturen
Het is niet mogelijk om uw adresgegevens te wijzigen op een bestaande factuur.
Zakelijke klanten ontvangen bij bestelling geen factuur maar een pakbon. Een factuur is later opvraagbaar via [email protected]
Wat zien wij als een gegronde klacht?
Deze is gegrond als deze niet veroorzaakt is door:
- Beschadiging door opzet of door nalatigheid
- Onoordeelkundig gebruik of nalatig onderhoud
- Normale slijtage
- Beschadiging door het niet of niet juist in acht nemen van de gebruiksaanwijzing
- Ga naar ons retourformulier en vul je ordernummer en e-mailadres in.
- Geef per artikel aan wat je wilt retourneren en met welke reden.
- Vul je eigen adres in en verstuur het verzoek.
- Zodra het verzoek door ons is beoordeeld, heb je de mogelijkheid om een retourlabel aan te maken.
- Plak de label op de originele doos en lever het in bij een DHL, DPD of PostNL-punt
- Beschadiging door opzet of door nalatigheid
- Onoordeelkundig gebruik of nalatig onderhoud
- Normale slijtage
- Beschadiging door het niet of niet juist in acht nemen van de gebruiksaanwijzing
Lege batterijen en accu’s die je via Compliment.nl hebt gekocht, kun je gratis retoursturen. Vul ons retourformulier in.
Heb je vragen? Wij helpen je graag verder. Gebruik hiervoor onderstaand formulier of mail naar [email protected]
Bellen mag natuurlijk ook! Telefonisch zijn we bereikbaar op telefoonnummer 085 065 5746.